Di tutto un po': per riflettere sul mondo del whisky (e non solo), ma anche per ridere
da angus67 sab set 08, 2012 4:49 pm
Auchroisk™ 30 year old

2,976

£230

The oldest Auchroisk ever released by the distillers. From a mix of American & European Oak refill casks filled in 1982.

Brora™ 35 year old

1,566

£400

Eleventh of a very limited series of annual releases. Vatted from whiskies at least 35 years old distilled in 1976 & 1977 and aged in refill American Oak casks

Caol Ila™ 14 year old

limited numbers

£66

From a batch made only once a year,: the 7th limited release of unpeated Caol Ila, the first at fourteen years old, also the first ‘sherried’ Caol Ila released in this series. From 1st fill ex-bodega European Oak casks filled in 1997.

Dalwhinnie™ 25 year old

5,358

£185

Latest of four limited releases to be offered by the distillery, and the first of these to come from rejuvenated American Oak hogsheads.

Lagavulin™ 12 year old

limited numbers

£71

Eleventh in a series of special 12 year old releases from the original distiller’s stocks. Vatted from refill American Oak casks, each at least 12 years old.

Lagavulin™ 21 year old

2,772

£350

Only the second 21 year old ever bottled by the original distillers. Vatted from first fill ex-sherry European Oak casks each at least 21 years old, filled in 1991.

Port Ellen™ 32 year old

2,964

£600

Twelfth of a very limited series of annual releases. From refill American Oak and refill European Oak casks filled in 1979.

Talisker™ 35 year old

3,090

£525

The oldest limited release ever offered by the distillery. Sixteenth in this series. From American & European Oak refill casks filled in 1977.

A voi i commenti..... :wowo!!: :wowo!!: :wowo!!: :wowo!!:
Allegati
(363.89 KiB) Mai scaricato

So join me for a drink, boys,we gonna make a big noise
So don’t worry ’bout tomorrow,take it today
Forget about the cheque,we’ll get hell to pay

Immagine
da LeCarovaniere sab set 08, 2012 8:16 pm
Belle !!
Io prenderò x me di sicuro il Laga21 ed il Talisker 35.
Presumo che le bottiglie saranno poche in Italia, quindi se a qualcuno interessa qualcosa ditemelo che le prenoto anche x voi.

Per gli eventuali prezzi, che non sapremo presumo fino a Ottobre/Novembre ne parliamo in PVT !!

da cristian dom set 09, 2012 1:23 pm
Ciao Francesco, come te tienimi in considerazione per il Lagavulin e il Talisker se ti arrivano.
Poi magari se ci vediamo al Whiskyfestival ne riparliamo a quattrocchi!!!!

PER UNA BUONA FAME, NON C'E' PANE CATTIVO...
Immagine
da guerriero82 lun set 10, 2012 1:03 am
io cercherò di prendermi come al solito il Brora e il Port Ellen,quest anno la scelta è davvero ampia ma i prezzi sono molto alti..vedremo cosa salterà fuori :o.O:

Immagine
da angelshare ven ott 05, 2012 4:48 pm
Chiamiamoli pure col loro nome i prezzi di quest'anno: "immorali".

Davide Terziotti
angelshare.it
Notizie e curiosita' dal pianeta whisky
da LeCarovaniere ven ott 05, 2012 7:23 pm
angelshare ha scritto:Chiamiamoli pure col loro nome i prezzi di quest'anno: "immorali".

Io Aggiungerei DA RAPINA
C'era il Laga21 che tutto sommato poteva avere un prezzo accettabile, poi oggi mi arriva una mail che mi dice che c'è un prezzo sbagliato nel listino.
Ovviamente è il Laga21 che aumenta del 34%
Ed il PortEllen che rispetto allo scorso anno è aumentato del 40% ???

La vedo dura x gli appassionati che non sono benestanti di natura !

da LeCarovaniere gio ott 11, 2012 7:14 pm
Salve
Sulle quattro Bottiglie che la Diageo ha chiamato Poker d'Assi (Talisker35, Brora35, Laga21 e Port Ellen) c'è solo il pagamento immediato e ce ne sono veramente pochissime x l'Italia.
Chi ne vuole prenotare qualcuna mi contatti pure per i prezzi e mi faccia sapere se le vuole che le faccio mettere da parte.

Ho visto i prezzi riportati Sopra da Angus per il mercato Inglese ed ancora mi stupisco del fatto che i nostri sono più bassi (e non di poco in alcuni casi).

Sembra uno Spot ???